Focus als valkuil
Goede ondernemers zien overal opportuniteiten. Da’s een integraal onderdeel van waarom ze goede ondernemers zijn. Toch is het daarbij opletten voor een veelvoorkomende valkuil.
Goede ondernemers zien overal opportuniteiten. Da’s een integraal onderdeel van waarom ze goede ondernemers zijn. Toch is het daarbij opletten voor een veelvoorkomende valkuil.
Dan heeft dat onvermijdelijk een (negatief) effect op de manier waarop je communiceert. Dat is echter menselijk. Maar het is belangrijk om de eerste signalen bij jezelf te herkennen.
“Everybody needs a coach”. Aan het woord is Bill Gates, Microsoft-oprichter. Een haast kinderlijk eenvoudig credo, maar van wezenlijk belang voor het welslagen van jouw onderneming.
Elke organisatie is een afspiegeling van zijn leiderschap. En dat ben jij. Ergo: de oorzaak van het probleem ligt bij jou.
Eigenlijk is ondernemen simpel. Richt je bedrijf op zo’n manier in zodat jij kunt doen wat je goed kunt én graag doet. En de rest? Delegeren.
Om meteen met de deur in huis te vallen: feedback is één van de meest overschatte interventietechnieken. Tenzij je deze blog gelezen hebt, natuurlijk.